ΥΓΙΗΣ ΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός
sfikasgeorgios.gr-ypnos

ΥΓΙΗΣ ΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Υγιής ύπνος και ποιά είναι τα οφέλη

 

Υπάρχει ένας μαγικός τρόπος με τον οποίο θα μπορούσατε να αποτρέψετε ασθένειες, να βελτιώσετε τη δημιουργική σας σκέψη, να μειώσετε το άγχος και να σας κάνει να νιώσετε υγιείς.

 

Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, για να επιλύει κάποιος αυτά τα προβλήματα ίσως θα απαιτούσε συμπληρώματα διατροφής, προγράμματα προπόνησης και διαλογισμό.

 

Αποδεικνύεται ότι ο ύπνος, σύμφωνα με πολλές μελέτες, είναι η απάντηση. Είναι το προληπτικό φάρμακο για καταστάσεις που σχετίζονται με τη σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία μας. Και παρά το πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος, μπορεί να είναι δύσκολο να τον καταστήσουμε προτεραιότητα.

 

Η έλλειψη ποιοτικού ύπνου δεν επηρεάζει μόνο το πώς αισθανόμαστε κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία μας από κοινές ιογενείς ασθένειες.

 

 Παρακάτω θα μάθετε 5 οφέλη που μπορεί να προσφέρει ένας υγιής ύπνος.

 

  1. Βοηθά το σώμα σας να ξεκουραστεί και να αναρρώσει.

Όταν κλείνουμε τα μάτια μας για να κοιμηθούμε κατά τη διάρκεια της νύχτας, είναι η ώρα του σώματός μας να ξεκουραστεί και να ανακουφιστεί από την εκτέλεση των καθημερινών δραστηριοτήτων.

 

Κατά τη διάρκεια του ύπνου παράγουμε το μεγαλύτερο μέρος της αυξητικής ορμόνης μας, που τελικά οδηγεί σε ανάπτυξη των οστών. Οι ιστοί μας ξεκουράζονται, χαλαρώνουν οι μύες μας και μειώνουν τη φλεγμονή. Κάθε κύτταρο και όργανο έχουν το δικό τους ρολόι που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση ή βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας του σώματός μας.

 

  1. Μειώνει τον κίνδυνο για ασθένειες

Ο ύπνος από μόνος του είναι ένας προστατευτικός παράγοντας κατά των ασθενειών.

 

  1. Βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία

Ο ύπνος τροφοδοτεί τη δημιουργικότητά μας και τη γνωστική λειτουργία μας, η οποία περιγράφει τις διανοητικές μας ικανότητες να μάθουμε, να σκεφτούμε, να θυμηθούμε, να λύσουμε προβλήματα, να πάρουμε αποφάσεις και να δώσουμε προσοχή.

 

  1. Μειώνει το άγχος

 Η επιστημονική κοινότητα έχει πολλάκις σημειώσει ότι ο ύπνος αποτελεί βασικό συστατικό της ηρεμίας του εγκεφάλου και του περιορισμού του άγχους. ο βαθύς ύπνος μειώνει σημαντικά το άγχος, ενώ αντίθετα ο ανήσυχος και μικρής διάρκειας ενισχύει έως και 30% τα επίπεδα άγχους την επόμενη μέρα.

 

  1. Βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους

Ο ύπνος μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος ή να αυξήσετε τις πιθανότητες απώλειας υπερβολικού λίπους.

Δύο ορμόνες ελέγχουν την επιθυμία μας να φάμε: λεπτίνη και γκρελίνη. Η λεπτίνη μας λέει ότι είμαστε χορτάτοι, ενώ η γκρελίνη επικοινωνεί με την πείνα.

Όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά, και οι δύο ορμόνες στρέφονται προς τη λάθος κατεύθυνση, είπε ο – η γκρελίνη αυξάνεται ενώ η λεπτίνη μειώνεται, με αποτέλεσμα την αύξηση της πείνας και τη δυνατότητα υπερβολικής κατανάλωσης και αύξησης βάρους.

Ο ύπνος βοηθά το σώμα μας να διατηρήσει τα φυσιολογικά επίπεδα της κορτιζόλης, ορμόνης του στρες, η οποία  ευθύνεται και για την αύξηση του σωματικού βάρους .

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

Ο  Δρ. Γεώργιος Ν. Σφήκας είναι Στρατιωτικός Ιατρός και Ειδικός Παθολόγος . Γεννήθηκε στην Αθήνα και εισήχθη στην Σ.Σ.Α.Σ.(Ιατρικό Τμήμα)το 1991 και αποφοίτησε το...

*Το περιεχόμενο σε αυτό το ιστολόγιο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία. Πάντα αναζητήστε τη συμβουλή εξειδικευμένων παρόχων υγείας με ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με ιατρικές παθήσεις.

Μοιραστείτε το !!

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.

SARS-COV-2

Στο ιατρείο ισχύουν τα μέτρα που αφορούν στον κορωνοϊό SARS–CoV-2 (COVID-19). Ως εκ τούτου:

  •  Η επίσκεψη στο ιατρείο γίνεται ΜΟΝΟ μέσω προηγούμενου τηλεφωνικού ραντεβού, ακόμη και
    αν είναι επανεξέταση, αποτελέσματα εξετάσεων ή συνταγογράφηση.
  • Παρακαλείσθε να έρχεστε ΑΚΡΙΒΩΣ στην ώρα του κλεισμένου ραντεβού.
  •  Να έρχεται ΜΟΝΟ το άτομο που είναι να εξεταστεί χωρίς ΣΥΝΟΔΟ (εκτός αν υπάρχει
    απόλυτη ανάγκη όπως κινητικό πρόβλημα ή άνοια).
  •  Η προσέλευση γίνεται με ΜΑΣΚΑ, η οποία πρέπει να καλύπτει και την μύτη
  •  Ανάμεσα στα ραντεβού γίνεται 5λεπτος αερισμός του εξεταστηρίου.