5 ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

5 ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)

4. Ανακούφιση από το άγχος

Το χρόνιο άγχος δεν είναι φίλος του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Δοκιμάστε να χαλαρώσετε με πράγματα που σας ευχαριστούν, κάποιοι προτείνουν τον διαλογισμό, εκφράστε ευγνωμοσύνη για να ανακουφίσετε το άγχος και να βελτιώσετε τη σωματική και ψυχική σας υγεία.

5. Κοινωνική σύνδεση

Η κοινωνική σύνδεση, ή η αγάπη των ανθρώπων, σας κρατά συναισθηματικά και σωματικά υγιείς. Ακόμα και όταν η φυσική απόσταση είναι ο κανόνας, οι εικονικές συνδέσεις μέσω διαδικτύου μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο.
Έχουμε τεράστια πρόοδο στην τεχνολογία σήμερα και αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε την κοινωνική απομόνωση. Σχεδόν όλοι έχουν κινητό τηλέφωνο ή έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ώστε να μπορείτε να έρθετε σε επαφή με άτομα και να τους πείτε πώς αισθάνεστε γι ‘αυτούς.

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να κάνεις υγιεινές αλλαγές στον τρόπο ζωής;

Υπάρχουν μερικοί λόγοι που μπορεί να είναι δύσκολο να διαχειριστούμε τις συνήθειες μας, όπως:

  • Έλλειψη πρόσβασης σε υγιεινές επιλογές: Οι γρήγοροι και απαιτητικοί ρυθμοί της καθημερινότητας αποκαλύπτουν μια βολική συνήθεια: φτηνές, ανθυγιεινές επιλογές γρήγορου φαγητού παντού. Προτιμήστε καταστήματα που περιλαμβάνουν υγιεινές επιλογές όπως σαλάτες, μπαγκέτες, φρέσκο γιαούρτι. Είναι μια καλή αρχή ώστε να περιορίσετε τα τηγανιτά και τα κορεσμένα λιπαρά.
  • Πάρα πολλά υποσυνείδητα μηνύματα: Τα υποσυνείδητα μηνύματα μπορούν να σαμποτάρουν καλές συνήθειες τρόπου ζωής. Για παράδειγμα, σκεφτείτε διαφημίσεις που δείχνουν όμορφους ανθρώπους να τρώνε ανθυγιεινά τρόφιμα. Ή οι εικόνες με ανθρώπους που γυμνάζονται, που πρωταγωνιστούν συνήθως νέοι αντί για εκείνους που χρειάζονται τη γυμναστική περισσότερο π.χ. ηλικιωμένα άτομα.
  • Μια κουλτούρα άμεσης ικανοποίησης: Μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες έως μήνες για να γίνει κάτι συνήθεια – και μερικές φορές ίσως και περισσότερο διάστημα για να δείτε τα οφέλη αυτών των αλλαγών. Όταν εφαρμόζετε αλλαγές με σκοπό έναν υγιεινό τρόπο ζωής, πρέπει να είμαστε υπομονετικοί.

Πώς να διατηρήσετε μακροχρόνια τις συνήθειες ενός υγιεινού τρόπου ζωής

Για να διατηρήσετε τις υγιείς συνήθειες, σας προτείνουμε

  • Κάντε μικρά βήματα: Προτιμήστε να κάνετε σταδιακά βήματα και όχι την… «επανάσταση», επιλέξτε εφικτούς στόχους, ξεκινήστε να ακούτε μουσική που σας αρέσει τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και συνεχίστε να προσθέτετε περισσότερα βήματα και λεπτά καθώς προχωράτε.
  • Θέστε ρεαλιστικές προσδοκίες: Αποφύγετε να είστε πολύ επικριτικοί για τον εαυτό σας Αγκαλιάστε το ρητό, “πρόοδος όχι τελειότητα”.
  • Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας: Μάθετε για την επιστήμη πίσω από τις απόψεις που ακούτε και διαβάζετε. Ζητήστε συμβουλές μόνο από ειδικούς και από επαγγελματίες υγείας
  • Σκεφτείτε την υγεία ως αγαθό: Η υγεία μας είναι το πολυτιμότερο αγαθό για τον άνθρωπο.Υγεία ορίζεται ως «η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας». Έτσι λοιπόν, η έννοια της υγείας, δεν αποδίδεται μόνο από την ιατρική, αλλά και από άλλους παράγοντες όπως είναι το περιβάλλον, η οικονομία, η εργασία κ.α.

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

Ο  Δρ. Γεώργιος Ν. Σφήκας είναι Στρατιωτικός Ιατρός και Ειδικός Παθολόγος . Γεννήθηκε στην Αθήνα και εισήχθη στην Σ.Σ.Α.Σ.(Ιατρικό Τμήμα)το 1991 και αποφοίτησε το...

*Το περιεχόμενο σε αυτό το ιστολόγιο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία. Πάντα αναζητήστε τη συμβουλή εξειδικευμένων παρόχων υγείας με ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με ιατρικές παθήσεις.

Μοιραστείτε το !!

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.

SARS-COV-2

Στο ιατρείο ισχύουν τα μέτρα που αφορούν στον κορωνοϊό SARS–CoV-2 (COVID-19). Ως εκ τούτου:

  •  Η επίσκεψη στο ιατρείο γίνεται ΜΟΝΟ μέσω προηγούμενου τηλεφωνικού ραντεβού, ακόμη και
    αν είναι επανεξέταση, αποτελέσματα εξετάσεων ή συνταγογράφηση.
  • Παρακαλείσθε να έρχεστε ΑΚΡΙΒΩΣ στην ώρα του κλεισμένου ραντεβού.
  •  Να έρχεται ΜΟΝΟ το άτομο που είναι να εξεταστεί χωρίς ΣΥΝΟΔΟ (εκτός αν υπάρχει
    απόλυτη ανάγκη όπως κινητικό πρόβλημα ή άνοια).
  •  Η προσέλευση γίνεται με ΜΑΣΚΑ, η οποία πρέπει να καλύπτει και την μύτη
  •  Ανάμεσα στα ραντεβού γίνεται 5λεπτος αερισμός του εξεταστηρίου.