5 ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ)

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

5 ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ)

5 Υγιείς συνήθειες που αποτρέπουν τις χρόνιες ασθένειες

Από τους επιρροείς(influencers) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως τη μεγάλη θεία από το χωριό, ο καθένας έχει απόψεις για καλύτερες συνήθειες και έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Όποιος και να έχει δίκιο τελικά, η αλήθεια είναι ότι εάν έχετε αποφασίσει οριστικά, να κάνετε καλύτερες επιλογές για την υγεία σας, αυτό θα έχει μακροπρόθεσμα οφέλη στην ζωή σας.

Οι υγιεινές συνήθειες μπορούν να επιβραδύνουν ή ακόμα και να αντιστρέψουν τη βλάβη από την υψηλή χοληστερόλη ή το υψηλό σάκχαρο στο αίμα . Μπορείτε να αντιστρέψετε τον διαβήτη, την παχυσαρκία, την υπέρταση, την υψηλή χοληστερόλη και τις καρδιακές παθήσεις.

Πώς ο τρόπος ζωής επηρεάζει την υγεία σας

Οι κύριες αιτίες θανάτου παγκοσμίως είναι οι χρόνιες ασθένειες και περιλαμβάνουν τους συνηθισμένους υπόπτους:
●Καρκίνος.
●Καρδιαγγειακή νόσο.
●Χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ).
●Διαβήτης.
●Εγκεφαλικό.
Αλλά μπορείτε να αποτρέψετε πολλές από αυτές τις χρόνιες παθήσεις αντιμετωπίζοντας τη βασική αιτία τους: καθημερινές συνήθειες. Περίπου το 80% των χρόνιων ασθενειών οφείλεται σε παράγοντες του τρόπου ζωής όπως η διατροφή και η άσκηση.

Πώς να αποτρέψετε τις ασθένειες αλλάζοντας τις καθημερινές συνήθειες.

Για την πρόληψη μιας χρόνιας νόσου, συνιστάται η προσαρμογή των συνηθειών σας σε αυτούς τους πέντε τομείς:

1. Διατροφή

Η συμβουλή είναι απλή: Καταναλώστε λαχανικά που είναι ολόκληρα και ελάχιστα επεξεργασμένα. Η κατανάλωση φυτικών τροφών βοηθά στη μείωση του διαβήτη , των καρδιακών παθήσεων και του κινδύνου καρκίνου. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και άλλων χρόνιων παθήσεων. Αυτή η διατροφή είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ψάρια, ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς.
Άλλα στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση μιας πλήρως φυτικής διατροφής μπορεί ακόμη και να αντιστρέψει χρόνιες παθήσεις που σχετίζονται με τη διατροφή, συμπεριλαμβανομένων των προχωρημένων καρδιακών παθήσεων . Αυτή η διατροφή αποκλείει το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά και περιλαμβάνει τρόφιμα όπως λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και φρούτα. Είναι η πιο αποτελεσματική διατροφή και αυτή που συνιστούν οι περισσότεροι. Μπορείτε να πειραματιστείτε. Δεν χρειάζεται να γίνεται πλήρως vegan από αύριο…

2. Φυσική δραστηριότητα

Η σωματική άσκηση βοηθά όλα τα συστήματα του σώματός σας. Οι ειδικοί προτείνουν 150 λεπτά δραστηριότητας μέτριας έντασης κάθε εβδομάδα. Αν αυτό σας φαίνεται δύσκολο,τότε μπορείτε να ξεκινήσετε με περπάτημα. Οι περισσότεροι από εμάς μπορούν να περπατήσουν. Ξεκινήστε λοιπόν με 10 λεπτά με τα πόδια. Επαναλάβετε αυτό δύο ή τρεις φορές την ημέρα. Στη συνέχεια, προσπαθήστε να περπατήσετε πιο γρήγορα, να έχετε κάποια λεπτά πιο έντονο περπάτημα ή να ανεβείτε σκάλες. Εάν το περπάτημα δεν είναι μια επιλογή για εσάς, οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα σας καλύπτει. Απλώς μετακινηθείτε περισσότερο και καθίστε λιγότερο.

3. Ύπνος

Φροντίστε ώστε να έχετε επτά έως εννέα ώρες ξεκούραστου ύπνου κάθε βράδυ. Αλλά αν απλά δεν μπορείτε να προγραμματίζετε κάθε φορά τον ύπνο σας, προσπαθήστε να:
●Έχετε συνεπή ώρα ύπνου και αφύπνισης, ακόμη και τα σαββατοκύριακα.
●Να είστε σωματικά δραστήριοι καθημερινά.
●Περιορίστε το αλκοόλ και την καφεΐνη.
●Απομακρύνετε τις ψηφιακές συσκευές 90 λεπτά πριν τον ύπνο.
●Διατηρήστε την κρεβατοκάμαρά σας δροσερή , σκοτεινή και άνετη.

Η συνέχεια στο δεύτερο μέρος του άρθρου…

 

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

Ο  Δρ. Γεώργιος Ν. Σφήκας είναι Στρατιωτικός Ιατρός και Ειδικός Παθολόγος . Γεννήθηκε στην Αθήνα και εισήχθη στην Σ.Σ.Α.Σ.(Ιατρικό Τμήμα)το 1991 και αποφοίτησε το...

*Το περιεχόμενο σε αυτό το ιστολόγιο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία. Πάντα αναζητήστε τη συμβουλή εξειδικευμένων παρόχων υγείας με ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με ιατρικές παθήσεις.

Μοιραστείτε το !!

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Dr. Σφήκας Γεώργιος

Ειδικός Παθολόγος, Στρατιωτικός Ιατρός

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.

SARS-COV-2

Στο ιατρείο ισχύουν τα μέτρα που αφορούν στον κορωνοϊό SARS–CoV-2 (COVID-19). Ως εκ τούτου:

  •  Η επίσκεψη στο ιατρείο γίνεται ΜΟΝΟ μέσω προηγούμενου τηλεφωνικού ραντεβού, ακόμη και
    αν είναι επανεξέταση, αποτελέσματα εξετάσεων ή συνταγογράφηση.
  • Παρακαλείσθε να έρχεστε ΑΚΡΙΒΩΣ στην ώρα του κλεισμένου ραντεβού.
  •  Να έρχεται ΜΟΝΟ το άτομο που είναι να εξεταστεί χωρίς ΣΥΝΟΔΟ (εκτός αν υπάρχει
    απόλυτη ανάγκη όπως κινητικό πρόβλημα ή άνοια).
  •  Η προσέλευση γίνεται με ΜΑΣΚΑ, η οποία πρέπει να καλύπτει και την μύτη
  •  Ανάμεσα στα ραντεβού γίνεται 5λεπτος αερισμός του εξεταστηρίου.